Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Мандрівна галерея

Завдяки мандрівній галереї Американський дім «децентралізує» мистецьку експозицію, ділячись своїми постійними колекціями творів із широкою низкою шанувальників мистецтва в 27 центрах «Вікно в Америку» в різних регіонах України. 

Зараз Україною мандрують три виставкові проекти Американського дому:

Corruption is...

4-й Міжнародний конкурс «Стоп цензурі! Громадяни за вільні країни» 
Виставка найкращих робіт спеціальної теми конкурсу «Корупція — це…»

Міжнародний конкурс «Стоп цензурі! Громадяни за вільні країни» у 2016 році відбувся вчетверте. Конкурс поєднує активізм та різного типу креативні практики. Його особливістю є демократичність — участь може взяти кожен охочий, незалежно від віку, громадянства, освіти. 

Традиційно на конкурс приймаються роботи, тематично пов’язані із захистом свободи слова, доступу до публічної інформації, протидії цензурі, а також присвячені спеціальній темі року. 

Зважаючи на суспільний запит, цьогоріч такою темою стала «Корупція — це…». Україна так само, як і інші молоді демократії, опинилася в ситуації, коли реформи буксують. Основною перепоною на шляху успішного розвитку є корупція. Свобода слова, критичне мислення, спільні дії громадян, спрямовані на контроль за владою здатні змінити ситуацію. Осмислення проблеми, в тому числі мовою образів, та відкритий діалог — перші кроки на шляху сталих змін. 

Виставка у Американському Домі складається з обраних робіт українських та закордонних авторів з розділу «Зображення» саме на спеціальну тему — критики і протидії корупції, взаємозв’язку доступу до інформації й антикорупційних практик.

Всього на конкурс надійшло 570 робіт, українських та іноземних учасників, в тому числі з Польщі, Канади, Італії, Мексики, Ірану, Венесуели, Еквадору, Китаю та iн. За його перебігом спостерігали учасники з 89 країн. З усіма роботами учасників 4-го Міжнародного конкурсу «Стоп цензурі! Громадяни за вільні країни» можна ознайомитись на сайті: www.stop-censorship.net

img_2398_29110620114_o.jpg

 

Публічна бібліотека


Фотоесе Робертa Доусонa

«Робота Роберта Доусона – це незаперечний аргумент для збереження публічних бібліотек. Його книга прониклива та несамовито красива» – Тоні Моррісон

Цей проект - фотографічний огляд публічних бібліотек з усіх куточків Сполучених Штатів. Понад 17000 публічних бібліотек працюють у цій країні. З того часу, як я почав цей проект у 1994 р., я сфотографував сотні бібліотек у 48 штатах. Від Аляски до Флориди та від Нової Англії до Каліфорнії, фотографії показують динамічну і необхідну систему,
існування якої все ще під загрозою. У добу цифрових технологій бібліотека перевинаходить себе. Що повинно бути у
бібліотеці? В якій формі ми хочемо зберігати інформацію та культуру? У наш час друкується більше книжок, ніж будь-коли раніше, але бюджети бібліотек зменшуються. Від бібліотек вимагається все більше – вийти за рамки обміну книжками і перетворитися
на громадські центри. Люди без домівок зазвичай бачать бібліотеки, як одні з небагатьох безпечних місць, адже кількість притулків для безхатченків зменшується. Доступ до інтернету стає все більш важливим для функціонування в нашому суспільстві і багато людей можуть користуватися інтернетом тільки в бібліотеці.

Бібліотеки - це місцевий ресурс, але я розглядаю цю дивовижну систему цілісно. В той час, як кожна бібліотека відповідає на особливі потреби, загальнодержавна система місцевих бібліотек становить важливу частину здорового сучасного суспільства. У 19-му столітті рухи за публічні бібліотеки і за загальну освіту були тісно пов’язані. Люди розуміли, що майбутнє демократії залежить від освіченості населення. Вони також вважали, що кожен громадянин повинен мати право на вільний доступ до громадських ресурсів. Ці погляди живлять сьогоднішні публічні бібліотеки, які функціонують як система некомерційних центрів, яка допомагає нам визначати, що ми цінуємо та розділяємо.

Мої фотороботи були відзначені стипендією Гуггенгайма, грантом Фонду креативної роботи, грантом Фундації Грехем, стипендією Національного мистецького ендавменту, нагородою ім. Доротеї Ланг-Пол Тейлор за документалістику. Окрім книги “Публічна бібліотека: фотоесе” я є автором праць “Фотографії Роберта Доусона” (1988), “Велика центральна долина: серце Каліфорнії” (1993), “Прощай, обіцяна земле: відходячи від каліфорнійської мрії” (1999) і “Сумнівна ріка” (2000). Я засновник і співдиректор
проекту “Вода на Заході”. Мої світлини входять до колекцій Музею сучасного мистецтва у Нью-Йорку, Сан-Франциського музею сучасного мистецтва, а також Національного музею американського мистецтва (Смітсонівський інститут). Я здобув ступінь бакалавра в Університеті Каліфорнії у місті Санта-Круз і ступінь магістра в Університеті Сан-
Франциско. З 1986 р. я викладаю фотомистецтво в Університеті Сан-Хосе, а з 1996 р. – в Стенфордському університеті.

Library built by ex-slaves, Allensworth, CA copy 2.jpg.CROP.original-original.jpg

Life After Injury

“Life after Injury” is a photography project by a photojournalist Oleksii Furman about young Ukrainian soldiers who were wounded during the ongoing war with Russia-backed rebels and Russian regular army in the Donbass region. Stories told in this exhibition are narratives of overcoming physical and mental trauma. Alexey Furman concentrated on adaptation of soldiers to peaceful life when they come home. They have to resocialize and overcome many difficulties and seek possibilities themselves or with the support from their close relatives, friends, volunteers and psychologists. The project is significant because it uncovers the side of military conflict that gets little coverage in media outlets and existing photography projects.

AFV_8.jpeg